Actuala generație de adolescenți preferă cumpărăturile online și petrecerea timpului pe rețelele de socializare. Potrivit unui studiu realizat de Piper Jaffray & Co. la începutul anului 2015 a arătat că peste 60% din adolescenți preferă să cumpere online în detrimentul cumpărăturilor offline. Cumpărăturile online, din ce în ce mai populare în România. Plățile online prin intermediul cardului sunt și ele sunt în creștere față de anii trecuți.

Adolescenții cu vârste cuprinse între 14 și 17 ani care încă merg la școală:

  • 48% dintre ei (47% fete și 50% băieți) preferă cumpărăturile online
  • Doar 10% își folosesc PC-ul pentru aceste achiziții
  • cele mai populare categorii de produse cumpărate pe internet din România sunt hainele, încălțămintea și produsele de îngrijire personală.
  • cele mai populare categorii de produse cumpărate pe internet din alte țări sunt produsele audio-video, produsele de îngrijire personală și hainele
  • când decid să cumpere ceva online, cele mai importante criterii sunt prețul, termenii livrării (cost, durata) și ofertele speciale – tinerii având un buget limitat
  • 27% dintre fete și 29% dintre băieți preferă plata la livrare (aceștia din urmă sunt mai deschiși la alte metode de plată).

Că preferă cumpărăturile online, am aflat, însă haideți săvedem și care ar fi dezavantajele.

  • Lipsa accesului la cardurile de credit

Vârsta potrivită pentru a putea deține un card de credit este de 18 ani, deoarece majoritatea adolescenților sunt minori și nu pot aplica pentru a deține o carte de credit, cumpărăturile offline ar putea fi singura lor modalitate de a cumpăra ce își doresc. Pentru a putea face o comandă online, ar trebui să recurgă la bunăvoința părinților lor, lucru pe care majoritatea adolescenților nu l-ar face. Doar 13% dintre adolescenții cu vârste cuprinse între 16-17 ani posedă un card de credit și doar 55% dintre adolescenții cu vârste cuprinse între 17-18 ani posedă un card de credit. Prin urmare, cumpărăturile offline ar putea fi mai convenabile pentru adolescenți.

  • Libertatea de a alege

Așa cum am menționat și mai sus, majoritatea adolescenților ar trebui să utilizeze cartea de credit a părinților. Prin urmare, părinții lor pot verifica ce articole au cumpărat. În timp ce la cumpărăurile offline cu prietenii, adolescenții vor fi liberi să achiziționeze ce le place.

Adolescenții cu vârste cuprinse între 14 și 18 ani tind să cheltuiască mai mult decât câștigă. Au cheltuieli lunare de 421 de lei, din care 115 lei alocți pentru mâncare, 60 de lei pe îmrăcăminte și 55 de lei pe distracția digitală precum jocuri, muzică sau alte hobby-uri.

Leave a Reply

Scroll Up