O rontaiala gustoasa si sanatoasa. Copiii vor indragi acesti crackersi, ideali la gustare langa niste fructe sau iaurt sau chiar la una din mese, impreuna cu un hummus sau crema de avocado, branzica, etc.
Pot fi pregatiti cu orice tip de faina, transformandu-i chiar si intr-o varianta fara gluten, utilizand faina de orez si fulgii de ovaz.

crackers

Ingrediente:

  • 300 gr faina orez (alternativa: orice alta faina: integrala, de grau dur, hrisca, naut)
  • 100 gr fulgi de ovaz
  • 100 gr seminte de dovleac(tocate pentru a nu le lasa intregi)
  • 100 gr seminte de susan sau floarea soarelui
  • 100 gr seminte de in macinate (Puteti hotari voi ce mix de seminte sa utilizati, important este sa aveti o cantitate de 300 gr)
  • 250 ml apa (cantitatea de apa poate varia in functie de faina aleasa, asadar daca mai este nevoie, mai adaugati un strop)
  • 100 ml ulei de masline
  • Sare optional (1 lingurita)
  • Optional : rozmarin tocat, oregano, curcuma, paprika, curry sau alte ierburi aromatice

Cu aceste cantitati am obtinut 2 tavi, alegand o grosime medie, insa daca doriti sa ii faceti mai subtiri, veti obtine 3 tavi.

 

Mod de preparare:

  • Incalziti cuptorul la 180° static.
  • Se adauga ingredientele uscate intr-un castron. Uleiul se emulsioneaza cu apa si se rastoarna peste restul ingredientelor. Amestecati pana cand se vor amalgama toate ingredientele.
  • Luati o parte din aluatul obtinut si adaugati-l intr-o tava, pe o hartie de copt. Acoperiti cu o alta hartie de copt si cu ajutorul unui facalet, intindenti compozitia pe toata suprafata tavii. Decideti grosimea lor in functie de preferinte, eu ii prefer un pic mai subtiri, insa sunt foarte buni si un pic mai grosi, precum cei din poza.
  • Marginile aluatului intins vor avea tendinta de a se subtia, asadar decupati pentru a da o forma si grosime identica.
  • Cu un cutit trasati forma lor, intai pe lung si apoi pe lat (obtinand niste dreptunghiuri/patrate). Astfel se vor putea rupe mai usor si vor arata si bine.
  • Introduceti tava in cuptorul incins si lasati inauntru timp de 30 min. Trebuie sa devina usor aurii deasupra. Daca este nevoie, ii mai lasati cateva minute. Timpul poate varia, in functie de grosimea data.
  • Se pot conserva pentru mai mult timp, intr-o cutie cu inchidere ermetica

crackers-fara-gluten

 

O alta idee gustoasa preferata de cei mici: Grisine din faine de naut si masline.

 

Reteta propusa de: Maria Iorgu

Instagram: gatim.la.distanta

Leave a Reply

Scroll Up